Úkoly členů Povodňové komise ORP Zlín po ukončení povodňové situace (opatření po povodni )

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část >

Úkoly členů Povodňové komise ORP Zlín po ukončení povodňové situace (opatření po povodni )

Předseda komise:

pověří tajemníka PK ORP vypracováním zprávy o průběhu povodně,

předloží zprávu o průběhu povodně na KÚZK,

ověří podpisem správnost údajů v povodňové knize,

předloží zprávu o průběhu povodně a povodňovou knihu orgánu provádějícímu vyšetřování  

havarijní události,

informuje média.

Místopředseda komise:

zastupuje v nepřítomnosti předsedu PK ORP Zlín,

stanoví činnost Magistrátu města Zlína při řešení povodňové problematiky a pomoci povodní postiženým občanům,

sestaví informaci pro o možnostech řešení povodňové agendy (půjčování vysoušečů, administrativní problematika péče o povodní postižené občany, potvrzení, půjčky atd.),

pověří vedoucího Odboru stavebních a dopravních řízení řešením problematiky statického posouzení staveb, specializované agendy a vydávání demoličních rozhodnutí.

Zástupce Odboru životního prostředí a zemědělství:

na základě podkladů od jednotlivých obcí vypracuje zprávu o průběhu povodně a předloží ji předsedovi komise; zpráva bude obsahovat rozbor příčin povodně, průběh, odhad škod, systém a časový harmonogram opatření řešících následky povodně aj.

zajistí likvidaci odpadů,

zajistí likvidaci uhynulých zvířat,

spolupracuje se subjekty a orgány státní správy při řešení nápravných opatření na úseku životního prostředí (Krajská hygienická stanice, Krajská veterinární správa…),

vede evidenci škod vzniklých v důsledku povodní u obcí ORP Zlín a poskytuje Zlínskému kraji na jeho žádost součinnost dle zákona č. 12/2002 Sb., o státní pomoci při obnově území postiženého živelní nebo jinou pohromou.

Zástupce odd. krizového řízení:

zajistí v součinnosti se zástupci postižené obce koncepci náhradního ubytování osob postižených povodní,

zajistí provoz evakuačních center a evidenci ubytovaných, včetně požadavků na zásobování do doby

zajištění náhradního ubytování povodní postižených občanů,

sestaví popis a hodnocení evakuace a předá jej tajemníkovi PK ORP Zlín k zapracování do souhrnné zprávy,

vede evidenci škod vzniklých v důsledku povodní u obcí ORP Zlín a poskytuje Zlínskému kraji na jeho žádost součinnost dle zákona č. 12/2002 Sb., o státní pomoci při obnově území postiženého živelní nebo jinou pohromou.

Zástupce Moravské vodárenské a. s.:

koordinuje kontrolu kanalizační a stokové sítě

shromažďuje a předává informace o nouzovém zásobování obyvatel pitnou vodou.

Zástupce Policie ČR:

řeší náhradní přístupové trasy

Zástupce Hasičského záchranného sboru Zlínského kraje:

koordinuje činnosti složek Integrovaného záchranného systému

Správci toků:

provádějí ve spolupráci s orgány ochrany přírody a vodoprávními úřady prohlídky vodního toku, zjišťují

rozsah a výši povodňových škod a sepisují o nich protokol,

posuzují účelnost provedených opatření a zpracovávají zprávu o povodni a předávají ji povodňovému orgánu ORP,        

odstraňují povodňové škody na korytech vodních toků, zejména zabezpečují kritická místa pro případ další povodně, obnovují průtočný profil koryta vodního toku.

zajistí provedení povodňových prohlídek, sestaví zápis a předloží jej předsedovi PK ORP Zlín.


Organizační část > Úkoly členů Povodňové komise ORP Zlín po ukončení povodňové situace (opatření po povodni )

   | tisk | nahoru |

stránka c_stup_.htm aktualizována: 18.12.2018, publikována: 21.12.2023