<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Organizační část > Povodňová komise > Činnost ostatních členů zřízených PK |
•organizuje a zabezpečuje prvotní sběr informací o stavu vodních toků: (orientační údaje z vodočetné latě na cigánovském mostě viditelné kamerou)
•MP Zlín organizuje a zabezpečuje prvotní zásah technických prostředků MP Zlín při povodni
•organizuje a zabezpečuje vyrozumění a svoz členů PK, zabezpečuje doručení pojítek členům PK; přístup k vyrozumívacímu SMS Connect: https://www.sms-operator.cz/
•ve spolupráci s Policií ČR se podílí na organizaci zabezpečení veřejného pořádku a dopravního zabezpečení v místech vzniku povodně, při evakuaci obyvatelstva
•zabezpečuje spojení v síti MP Zlín
•organizuje a zajišťuje informování a varování obyvatelstva v ohrožených částech města na příkaz předsedy PK prostřednictvím VISO nebo služebním vozidlem s megafonem
•v době mimo povodňovou aktivitu zabezpečuje školení v obsluze pojítek PK
•vede evidenci škod při povodni v působnosti MP Zlín
•plní další úkoly uložené předsedou PK
•v případě nepřítomnosti určí zástupce předseda PK
Nově vybudované podjezdy cyklostezky v korytě řeky Dřevnice monitoruje Městská policie Zlín v rámci povodňové hlídky ve stavu bdělosti a bude postupovat:
•Na základě rozhodnutí velitele MP Zlín v dosahu uzavírají strážníci před zalitím plochy povrchu cyklostezky v obou směrech vjezd na cyklostezky vymezovací páskou PVC „Zákaz vstupu - Městská policie“.
•O tomto úkonu bude informovat Stálé operační centrum MP Zlín ( dále SOC MP Zlín) ředitele nebo osobu v dosahu MP Zlín, vedoucího OD nebo jeho zástupce.
•Po návratu a odtečení vody do koryta řeky provede SOC MP Zlín, prostřednictvím hlídkové služby kontrolu stavu cyklostezky.
•NA základě stavu na místě žádá SOC MP Zlín o úklid dispečink TS Zlín nebo prostřednictvím hlídky MP cyklostezky otevírá i s fotodokumentací do UIS MP Zlín.
O ukončení uzavírky či případném úklidu od Technickými službami je informován ředitel MP Zlín nebo osoba v dosahu MP Zlín, vedoucí OD nebo jeho zástupce.
•spolupracuje s médii v regionu
•organizuje činnost Presscentra
•připravuje informace pro informování obyvatelstva cestou médií
•zveřejňuje aktuální informace o průběhu povodně na webových stránkách SMZ
•v případě nepřítomnosti určí zástupce předseda PK
Zástupci Oddělení krizového řízení a obrany OKP (odd.KŘaO)
•vedou přehled o osobách, technice a prostředcích jednotek sborů dobrovolných hasičů MČ SMZ (dále jen JSDHO) včetně JPO II/1 na území města Zlína a ve spolupráci s HZS Zlínského kraje – navrhují a řeší jejich nasazení při povodni
•na pokyn PK organizují čerpání vody – z hradítkových komor v oblasti Příluky, Bartošova čtvrť, Lužkovice
•koordinují činnost JSDH
•spolupracují a udržují součinnost s HZS ZK (KOPIS)
•spolupracují s Krajským vojenským velitelstvím Zlín
•vedou evidenci škod při povodni v působnosti oddělení
•řídí nasazení osobních vozidel pro práci PK včetně zajištění řidičů (cca 20 vozidel)
•plní další úkoly uložené předsedou PK
•v případě nepřítomnosti určí zástupce předseda PK
•zodpovídá za aktivaci pracoviště PK v místnosti krizového řízení v 1. poschodí budovy MPZ
•vyčlení pracovníka OI pro spolupráci s PKMZ
•organizuje proviantní zabezpečení PK,
•vede přehled o přívodech a rozvodech elektro, plynu a telekomunikační sítě ve spravovaných objektech,
•provádí informování ostatních majitelů a správců elektro, plynu na území města Zlína,
•spolupracuje s Odborem školství a sportu a ostatními odděleními Odboru majetkové správy při zajišťování prostor pro ubytování evakuovaného obyvatelstva,
•plní další úkoly uložené předsedou PK,
•v případě nepřítomnosti určí zástupce předseda PK
Vedoucí odboru životního prostředí a zemědělství (OŽPaZ)
•vykonává funkci místopředsedy PK,
•zodpovídá za zpracování a aktualizaci Digitálního povodňového plánu města Zlína,
•navrhuje opatření při likvidaci nebezpečných odpadů a látek v záplavových oblastech, které by mohly být povodní odplaveny (ropné produkty, chemické látky ap.),
•spolupracuje s Krajskou hygienickou stanicí, společnostmi Moravská vodárenská, a. s., Povodí Moravy, s. p.,
•organizuje odchyt ohrožených zvířat a jejich převoz do Útulku pro zvířata v nouzi Vršava,
•organizuje likvidaci uhynulých zvířat,
•organizuje ve spolupráci s TS Zlín, s. r. o., a Moravskou vodárenskou, a.s., nouzové zásobování postižených oblastí pitnou vodou,
•zabezpečuje provedení evidenčních a dokumentačních prací při a po povodni,
•vede evidenci škod při povodni v působnosti odboru,
•plní další úkoly uložené předsedou PK,
•v případě nepřítomnosti určí zástupce předseda PK
Vedoucí Odboru dopravy
•spolupracuje s ředitelem MP Zlín při určování provizorních objížděk mimo komunikace,
•podílí se na zjišťování a vyhodnocování dopravní situace v postižených místech a vedení tras odklonu po komunikacích,
•navrhuje trasy příjezdu a přesunu po komunikacích pro záchranné síly a prostředky
•spolupracuje s Odborem městské zeleně MMZ, Technickými službami s. r. o. a Dopravní společností Zlín – Otrokovice, s. r. o. při poskytování technických a dopravních prostředků pro záchranné práce,
•vede přehled o počtech, druzích a způsobu použití techniky a prostředků k evakuaci osob a odstraňování následků povodně,
•zpracovává přehled o průjezdnosti a nosnosti zájmových komunikací na území města Zlína,
•vede evidenci škod při povodni v působnosti odboru,
•plní další úkoly uložené předsedou PK
•v případě nepřítomnosti určí zástupce předseda PK
Zástupce Policie České republiky
•ve spolupráci s MP Zlín se podílí na organizaci zabezpečení veřejného pořádku a dopravního zabezpečení v místech vzniku povodně a při evakuaci obyvatelstva
•plní další úkoly uložené předsedou PK
Vedoucí Odboru městské zeleně (OMZ)
•vede přehled o počtech sil a způsobu použití techniky a prostředků odboru k provedení protipovodňových opatření
•řídí nasazení sil a prostředků odboru městské zeleně
•spolupracuje s odd. krizového řízení, MP Zlín a TSZ, s.r.o.
•vede evidenci škod v působnosti odboru
•plní další úkoly uložené předsedou PK
Ředitel Technických služeb Zlín, s.r.o. (TSZ)
•v době mimo povodňovou aktivitu zpracovává návrh smluvního zajištění zemních strojů (rypadla, nakladače, hutnící prostředky), autojeřábů, dopravní techniky (sklápěčky, valníky ap.), mobilní elektrocentrály, automobilní cisterny na vodu apod.
•vede přehled o počtech sil a způsobu použití techniky a prostředků TSZ k provedení protipovodňových opatření
•zpracovává návrh použití provizorních hradících prostředků (pytle s pískem; optimální stav by byl: 10 m3 písku v pytlích po 20 kg, celkem 1000 ks pytlů; vybraná depa zeminy, řezivo ap.)
•řídí nasazení sil a prostředků TSZ
•spolupracuje s vedoucím odd. krizového řízení a vedoucím Odboru dopravy
•vede evidenci škod při povodni v působnosti TSZ
•plní další úkoly uložené předsedou PK
Ředitel Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice, s.r.o. (DSZO)
•vede přehled o dopravních kapacitách DSZO použitelných pro dopravu při povodni a pro provedení přepravy evakuovaného obyvatelstva
•řídí nasazení prostředků DSZO
•provádí jednou měsíčně preventivní kontrolní činnost dopravních kapacit pro použití při povodni, o kontrole provede zápis do Povodňové knihy
•vede evidenci škod při povodni v působnosti DSZO
•plní další úkoly uložené předsedou PK
Vedoucí Odboru stavebních a dopravních řízení (OSaDŘ)
•řeší problematiku statického posouzení staveb a vydávání demoličních rozhodnutí
•plní další úkoly uložené předsedou PK
•v případě nepřítomnosti určí zástupce předseda PK
Vedoucí Odboru školství a sportu (OŠaS)
•vede přehled o místech a prostorech v předškolních a školních zařízeních pro nouzové ubytování evakuovaného obyvatelstva
•vede evidenci škod při povodni v působnosti odboru
•plní další úkoly uložené předsedou PK
•v případě nepřítomnosti určí zástupce předseda PK
Vedoucí Odboru sociálních věcí (OSV)
•zpracovává přehled o místech lékařské pomoci postiženým osobám
•spolupracuje s Krajskou hygienickou stanicí, Krajskou veterinární správou
•zabezpečuje spolupráci s Českým červeným křížem a ostatními humanitárními organizacemi
•spolupracuje s vedoucím Odboru školství a sportu v otázkách zabezpečení zdravotnické péče evakuovaných obyvatel
•zpracovává plán přidělení humanitární pomoci
•zajišťuje data o evakuovaných osobách (jméno, příjmení, datum narození, trvalé bydliště, místo nynějšího pobytu) a předává je Odboru občansko-správních agend, který vede souhrnný přehled
•vede přehled o postižených osobách při povodni
•vede evidenci škod při povodni v působnosti odboru
•plní další úkoly uložené předsedou PK
•v případě nepřítomnosti určí zástupce předseda PK
Vedoucí Odboru ekonomického (OEaM)
•vede centrální evidenci škod na majetku města Zlína při povodni
•zpracovává souhrnný přehled celkových škod na majetku města Zlína po povodni
•plní další úkoly uložené předsedou PK
•v případě nepřítomnosti určí zástupce předseda PK
Zapisovatelé
Službu konají po dobu 6 hodin, na službu 24 hodin jsou 4 směny
•aktivují pracoviště PK
•provádějí výdej a evidenci identifikačních karet osob a vozidel
•udržují spojení se členy PK a ostatními spolupracujícími orgány
•zaznamenávají veškeré informace do Povodňové knihy
•vedou přehled o pohybu a dosažitelnosti členů komise a vozidlech vyčleněných pro PK
•přepisují informace na PC, připravují podklady pro hlášení
Seznam zapisovatelů je uveden v seznamu PKMZ.
stránka pk_clenove.htm aktualizována: 22.11.2021, publikována: 21.12.2023